Alweer ruim een maand verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anniek Pelt - WaarBenJij.nu Alweer ruim een maand verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anniek Pelt - WaarBenJij.nu

Alweer ruim een maand verder

Blijf op de hoogte en volg Anniek

02 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Nog maar 3 maanden te gaan. De uren in een dag zijn te kort, zo snel gaat de tijd hier.

Afgelopen tijd veel dingen mee gemaakt, veel feesten afgestruind en festivals bezocht. Een aantal van onze leuke huisgenoten heeft ons al verlaten helaas, waar we dus afscheid van hebben moeten nemen.

Onze eerste echte festival was Major Lazer. Een heel vet feest met de bekende Dj's uit Amerika.

Ook stonden er weer een aantal tours op het programma voor mij, onder andere de Snorkel & Beach jeep safari. Hierbij ga je naar Cas Abou een heel mooi strand waar je kunt snorkelen, maar ook kunt genieten van het weer en het uitzicht. Vervolgens naar een privé gebied waar je ook heel mooi kunt snorkelen, zee was erg wild en rotsen langs de zijkant. Dit was de dag voor kerst.

Met kerst avond hadden we een huisfeest waar bijna alle Nederlandse studenten op af zijn gekomen. En wat een rommel het opleverde de ochtend daarna (veel troep). Op eerste kerstdag zelf moeten werken, dus niet echt een kerst gevoel gehad. Ook afscheid genomen van Marieke die een weekje met haar familie op cruise ging. 's Avonds met de huisgenoten lekker gegourmet bij Wilhelmina. Tweede kerstdag hebben we thuis doorgebracht met de meiden, waar iedereen iets had gemaakt.

Die week was ook ons eerste Full Moon feest. Volle maan zelf was al geweest maar ook dit was een groot succes. Heen wel een immense file, van anderhalf uur. En dat nog wel op zo'n klein eiland ;).

Cabana Beach festival, ook een feest op het strand was ook erg leuk. Raar om feest te vieren waarbij je met je voeten lekker in de zee staat. T proberen waard in ieder geval!

Toen wij maandag avond in de sport school de kilootjes van kerst wilden gaan verbranden kwamen we daar een bekend gezicht tegen. Gerard Joling, ook hij was bezig om zijn kilo's eraf te sporten. Een gesprek met hem aangeknoopt en hij had zin in zijn optreden met o&n.

Elke avond vanaf kerst zijn er wel vuurwerk shows tot aan oud & nieuw. Nederlandse oud en nieuw hebben we ook gevierd, bij de tropen. Erg gezellig, hebben daar een drankje op jullie gedronken. Vervolgens snel door naar Geer & Goor. Waar geprobeerd is om het wereldrecord kurken ontpoppen te verbreken (met 2500 man) Geen idee of het gelukt is, maar om 0:00 gingen er in ieder geval genoeg flessen open. Met Irene Moors als presentatrice en optredens van Gerard Joling, Gordon, Jan Smit en Jeroen van de Boom was dit een geslaagde avond.

Volgende dag vroeg uit bed voor de nieuwjaarsduik bij Zanzibar. Waar enorm veel mensen op af zijn gekomen. https://www.facebook.com/photo.php?v=628935247142382

Nu vandaag, 2 januari, mee geweest op tour naar Hato caves & Ostrich Farm. Erg lachen die struisvogels, gewoon op een ei te staan zonder dat het breekt. En de Hato caves was erg mooi om te zien, raar hoe een eiland er zo uit kan zien.

• 02 Januari 2014 - 20:16

Mama:

Wat een leuk verslag weer zeg! En mooie foto's op Facebook! Altijd leuk iets te horen en zien van jou! Je hebt wel een geweldige tijd daar hè! Je ziet veel door je stage! Geweldige ervaring hoor! Xxxx

• 02 Januari 2014 - 21:00

Kees Mutsaers:

Dit is weer een mooi aanvullend verslag van je verblijf daar.Aan feesten geen gebrek.Fijn dat de tijd snel gaat, dat betekent dat het leuk is. Houden zo.We kunnen nu ook zeggen snel tot ziens.Veel liefs oma en opa.

• 02 Januari 2014 - 22:08

Karin Lauwers:

Mooi verslag Anniek

• 02 Januari 2014 - 22:16

Marlies:

Super anniek!!! Ook echt grappig dat je Joling gewoon even tegen komt in de sportschool haha!! Geweldig.