Dag 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anniek Pelt - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anniek Pelt - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Anniek

Blijf op de hoogte en volg Anniek

28 November 2013 | Curaçao, Curaçao

Na een lange reis van 9 uur kwamen we op het vliegveld van Curacao aan. Alles verliep heel soepel, konden zo doorlopen om een stempel te halen voor immigratie. Die man was erg lief en wenste ons een prettig verblijf. De mensen hier zijn heel sociaal, vragen meteen waar je gaat stage lopen en hoe de reis is gegaan. Onze koffers stonden al klaar en konden dan ook meteen doorlopen naar buiten. Waar naledi van Wereldstage ons opwachtte. Er stond binnen 5 minuten een taxi klaar die ons naar ons nieuwe verblijf zou brengen. Toen ik vroeg of ik deze man kon helpen om iets doen zei hij "kijk maar toe hoe ik t doe". Binnen een half uur waren we bij ons nieuwe appartement. Er stonden al een paar mensen ons op te wachten en stelden zich vriendelijk voor. We zitten hier met 45 anderen studenten van ongeveer dezelfde leeftijd. Na de kamer indeling hebben we onze spulletjes een beetje uitgepakt. De eerste blik op de kamer was wel even schrikken. Niet zo luxe als thuis. Nee gewoon weer terug bij t begin; een bed en een kast. Met de tralies voor t raam leek t net een gevangenis. De tante van Marieke de Kroon woont ook hier en kwam samen met haar zoon Boyd een kijkje nemen bij ons nieuwe stekje. Na wat gekletst te hebben heeft Boyd ons al een deel van het eiland laten zien. We zijn naar de duurste wijk geweest, met enorme villa's. Wel wat andere koek dus. Vervolgens een ritje langs het strand en bij Zanzibar uitgekomen. Lekkere cocktail gedronken en toen was t wel tijd voor een hapje eten na zo'n lange reis. Pizza was het geworden, Boyd heeft ons daarna weer netjes thuis afgezet. Heb toen het bed maar opgedekt. Wat al een heel ander beeld geeft van de kamer, toch meer eigen met een roze dekbed en minder gevangenis. Slecht geslapen door de jetlag. Wel een aantal keer wakker geworden. En om 6:30 alweer naast m'n bed. Rustig ontbeten, gedoucht en aangekleed. Toen de mariekes vertrokken naar Wereldstage. Mezelf een uur alleen vermaken, wordt pas om 9u opgehaald voor het kennismakingsgesprek bij mijn stage bedrijf. En toen maar deze blog geschreven.

• 28 November 2013 - 16:08

Mama:

Hee Anniek,
    Leuk hoor om zo te kunnen lezen wat je allemaal doet! Kunnen we je gezellig volgen! We wensen je een heel gezellige, mooie, leerzame tijd toe in Curaçao. Succes met je stage en maak er met z'n drietjes iets onvergetelijke van! Dikke knuffel xxxxxx

• 28 November 2013 - 17:46

Keesmutsaers:

W e hebben het eerste verslag gelezen Anniek. Leuk dat we het kunnen volgen.
    Groetjes oma en opa.

• 28 November 2013 - 19:01

Wilma Lemoine :

Hoi Anniek, hoe is je kennismakingsgesprek bij je stagebedrijf gegaan? X

• 28 November 2013 - 23:30

Tatjana De Kroon:

Goed bezig Anniek. Ik ga je volgen.

• 29 November 2013 - 12:20

Marlies:

Heel veel plezier daar schatteke! Ik ga je verslagen volgen hoor!! Geniet lekker van de lieve mensen en de heerlijke cocktails en succes met je stage! Knuffel! X