dag 15 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anniek Pelt - WaarBenJij.nu dag 15 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Anniek Pelt - WaarBenJij.nu

dag 15

Door: Anniek

Blijf op de hoogte en volg Anniek

12 December 2013 | Curaçao, Curaçao

Deze twee weken zijn voorbij gevlogen. Eerste week stage zit er alweer op. De eerste woensdag mee geweest naar de dispatch voor de cruise schepen. Dit houdt in dat ik daar ga staan met ons bordje erop welke tour we doen. In dit geval de unesco tour, het lopen door de stad met een gids. Alle mensen verzamelen die mee gaan op de tour en vervolgens melden bij de shore excursion manager dat de groep complete is en of deze mag gaan vertrekken. Duurt ongeveer een uurtje en daarna terug naar het hotel voor het werk daar. Mensen te woord staan over de tours en ze verkopen.
Die vrijdag mee geweest naar klein curacao. Wat een PRACHT eiland is dat. Wit strand, enorm blauwe zee. Mooi gebied om te snorkelen veel verschillende vissen en zelfs zeeschilpadden gezien. Een dag om niet te vergeten. Hele dag verzocht inclusief ontbijt, lunch en drinken.

Zaterdag hebben we de Christoffelberg beklommen. Een heel avontuur. We zijn met 4 jongens gegaan die Marieke Lauwers kende uit Reusel. Toen we er eindelijk waren (nadat we 30 minuten verkeerd hadden gereden) hebben we een entrée kaart gehaald en zijn naar binnen gereden. De eerste helling trok onze auto al niet dus naar beneden gereden en heel hard omhoog. Bij de parkeerplaats aangekomen waar je de auto moet wegzetten om te gaan lopen was het al snikheet. Laat staan die berg op. De geschatte tijd die je nodig hebt om boven te komen was 60 minuten. Dat hebben we er zeker ook wel over gedaan. Geen goed pad te bekennen, onder de boomstronken door, over rotsen heen. Je moest zelf maar een weg zien te vinden om op het bovenste stukje te komen. Met een gezucht en gesteun uiteindelijk heel huids boven gekomen waar je een prachtig uitzicht hebt over het hele eiland. Al die moeite toch wel waard dus. De terugweg naar beneden was geen ramp, veel makkelijker dan naar boven toe. Uiteindelijk weer bij de parkeerplaats aangekomen hebben we onze reis vervolgt naar de Grote Knip. Nou dat ging dus niet van harte. De heuvelige weg om het park uit te komen trok ons autootje al helemaal niet. We hebben de auto met zijn 7e helemaal naar boven moeten duwen. Gelukkig waren er lieve antilianen die ons wilde helpen. We hadden dat strand dus wel verdient. Op het strand aangekomen hebben we daar gesnorkeld en lekker in de zon gelegen. 's avonds een drankje gedaan bij Zanzibar en de dag is alweer voorbij.
Zondag was de tante van Marieke de Kroon jarig, Justa. Dit hebben we met haar gevierd met een lunch en een taart (erg lekker). Daarna heerlijk in de Jacuzzi vertoeft. Vervolgens naar mambo beach gegaan om daar langs de boulevard te lopen en wat winkels te bekijken.

Toen werd het alweer tijd om aan een nieuwe werkweek te beginnen. Woensdag weer mee op tour geweest. National park jeep safari stond op de planning. Een erg leuke dag geweest, veel van het eiland gezien weer. De noordkust, off road, in de grotten, christoffel park (niet de zelfde berg, gelukkig).

Dagen gaan hier enorm snel! Maar we genieten van elk moment.

• 12 December 2013 - 20:44

Mama:

Leuk hoor om weer eens iets te lezen over jullie belevenissen! Veel plezier nog xxx

• 12 December 2013 - 21:12

Karin Lauwers:

Mooi verslag anniek, nog veel plezier en een leerzame stage.